حواشی همچنان بر متن غلبه دارد ; پروژه زیرگذر خط کاشمر بازهم متوقف شد

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:

موضوع زیرگذر عمار یاسر از سوی افرادی خارج از منطقه پیگیری می شود

هر کسی و هر گونه که مردم را تحریک می کند باعث بی آبرویی شهر شده

رضا میرابی- پروژه پیاده راه سازی زیرگذر خیابان عمار یاسر(خط کاشمر) که نخستین بار در زمان شورای سوم کلید خورده بود، بعد از گذشت یک دهه دوباره در صحن شورای پنچم مطرح شد. این پروژه پرحاشیه که از ابتدا موج مخالفت و موافقت های بسیاری را به همراه داشت، سبب تنش های چندباره در منطقه شده و اجرایی شدن پروژه را به تاخیر انداخته بود.

سرانجام اما تصمیم قاطع شورای همتای ترافیک استان، راه گشای کلاف سردرگم زیرگذر خط کاشمر بود. این شورا پس از انجام کار تخصصی و کارشناسی نظر قطعی خود را مبنی بر «پیاده راه» شدن زیرگذر خیابان عمار یاسر اعلام کرد. شهرداری نیشابور هم با استناد به همین رای، کار عملیاتی طرح را در حالی آغاز کرد که تنش های مردمی در حوالی منطقه عملیاتی از ابتدا حاشیه ساز بود. حضور نیروی انتظامی همراه با نیروهای اجرایی پروژه این حواشی پررنگ تر از متن را مسکوت کرد.

پس از گذشت یک سال از توقف پروژه ای که قرار بود «یک ماهه!» تمام شود، هفته ی گذشته با حمایت پلیس عملیات اجرایی این پروژه دوباره کلید خورد و در روزهای اخیر، برای چندمین بار با دخالت برخی افراد غیر مسئول متوقف شد!  حضور پیش بینی نشده عده ای از مردم در اعتراض به این طرح، ده روز بعد از شروع عملیات اجرایی سازی طرح، شائبه کارگردانی اعتراضات از بیرون منطقه را مستدل تر می کند.

شهردار:

مقامات امنیتی باید بگویند مردم منطقه تحریک شده اند یا خیر!

شهردار نیشابور در این باره گفت: روزهای ابتدایی شروع مرحله عملیاتی طرح، مقاومت هایی از سمت مردم وجود داشت که پیشبرد عملیات را دشوار می کرد اما حضور قوی و موثر نیروی انتظامی این تنش ها را به حداقل رساند.

علی نجفی در گفتگو با «خیام نامه» اذعان کرد: در حالی که با کنار رفتن حواشی، ده روز از شروع پروژه با موفقیت سپری شده بود، در پی حضور دوباره معترضین و تنش های ایجاد شده، با دستور مقام انتظامی بار دیگر عملیات اجرایی تعطیل شد.

او در پاسخ به احتمال تحریک افراد معترض اذعان کرد: من در این زمینه صاحب صلاحیت نیستم و مقامات امنیتی باید بگویند که آیا تحریکی انجام شده یا خیر.

به گفته این مقام مسئول، پروژه پیاده راه سازی زیرگذر خیابان عمار یاسر با گذشت ده روز از شروع، در مراحل انتهایی متوقف شد.

رئیس شورای شهر نیز در این باره گفت: از ابتدای طرح این موضوع در شورا، اعضای شورا موافق ماشین رو بودن زیرگذر عمار یاسر بودند به این دلیل که در صورت پیاده راه سازی زیرگذر، شهرداری باید تعداد ۳ ملک، به ارزش یک میلیارد تومان تملک می کرد و این مبلغ با توجه به شرایط نابسامان وقت شهرداری در تامین حقوق پرسنل و کارگران، به صرفه نبود.

هادی درودی بیان کرد: ولی زمانی که در جلسات تخصصی ترافیک حضور پیدا کردیم، با اطلاع از خطرات ماشین رو بودن و دلایل مستند کارشناسان ترافیک نظر ما تغییر کرد.

وی خاطر نشان کرد: این مصوبه در شورای همتای ترافیک استان مطرح شد و این شورا پس از بازدید از محل و انجام کار کارشناسی، نظر به پیاده راه شدن این زیرگذر داد و باید به این تصمیم احترام گذاشت و آن را اجرا کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:

موضوع زیرگذر عمار یاسر از سوی افرادی خارج از منطقه پیگیری می شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر هم به «خیام نامه» گفت: اجرای پروژه ساماندهی زیرگذر عمار یاسر (موسوم به خط کاشمر) در محل تقاطع با راه آهن، تعهدی است که در شورای سوم طرح شده و ما میراث دار این تصمیم هستیم. موضوع تقاطع این خیابان و خط گرم راه آهن یک تصمیم ملی است که مستقیما از وزارت خانه پیگیری می شود.

هادی ترقی افزود: در زمان شورای سوم راه آهن تعهد کرده بود که پروژه پل و میدان فردوسی را اجرا کند و به تعهد خود عمل کرد،  اما تعهد ما هنوز اجرا نشده است. چون زمان زیادی از دوره سوم گذشته، شاید مردم توافق بین راه آهن و مدیریت وقت شهری را فراموش کرده اند ولی ما مجبوریم به تعهدات و امضا ها پایبند باشیم.

او اظهار کرد: ما به عنوان مجموعه شورا و شهرداری تمام تلاش مان را برای حل این موضوع و تنش های ایجاد شده، انجام داده ایم. پیش از شروع عملیات اجرایی، جلساتی گذاشته شد و ما ضرورت پیاده رو سازی زیرگذر را به نمایندگان مردم منطقه توضیح دادیم و آن ها قانع شدند. از طرفی با اعطای تسهیلاتی مثل «انتقال رایگان امتیاز املاک تجاری» در محدوده طرح، «تملک املاک مسیر شمالی زیرگذر»، و «پیش بینی مسیر برگشت به سی متری طالقانی» و «رونق بوستان جنوبی زیرگذر» اقدامات مهمی است که از سوی شهرداری و شورا انجام شده است. این ها هزینه هایی که از جیب بقیه مردم شهر برای رضایت خاطر مردم منطقه صورت گرفته است. ما در قبال این اقدامات توقع داریم مردم با مدیریت شهری در انجام این طرح همراهی کنند.

ترقی با تایید احتمال تحریک مردم از سوی منابع خاص، افزود: ما متاسف ایم که این موضوع از طریق افرادی خارج از منطقه و محدوده در قبال یک سری از قول و قرارها پیگیری می شود. این که چه کسی و چه طور دارد مردم را تحریک می کند، به بی آبرویی شهر انجامیده، مخصوصا این که بحث ملی است و نیز از جیب همه شهروندان نیشابوری برای اجرای پروژه هزینه شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با دعوت مردم به آرامش، تاکید کرد: ما هر زمان که تنش ایجاد شد، با تعامل و گفت و گو حل کرده ایم اما دوباره تنش ایجاد شده است. من پیشنهاد می کنم مردم با درک شرایط روز، به قانون  و تصمیمات کارشناسی تمکین داشته باشند.

ترقی در پایان تصریح کرد:  شورای همتای استان با انجام کار تخصصی و کارشناسی نظر به عابر پیاده شدن زیرگذر نظر داده و این تصمیم لازم الاجراست.

 

 

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.