۱۲ سؤال سکاکی از شهردار و اتهامات و ابهامات چالش برانگیز

۱۲ سؤال سکاکی از شهردار و اتهامات و ابهامات چالش برانگیز

به کارگیری نیرو تحت هر شرایطی را ممنوع کردیم، اما لیستی از همه نیروهای بکارگیری شده در سازمان های مختلف هست که همه آشناهای افراد شهرداری هستند

اگر سلاخان صلاحیت بهداشتی ندارند به مردم بگویید فعلا از قصابی های نیشابور گوشت نخرند! و کشتارگاه ها را برای مدت موقت تعطیل کنید

ممکن است افرادی در پرونده بیمه تکمیلی وجوهات و امتیازاتی را به صورت غیر قانونی دریافت کرده باشند

بحران مالی شهرداری و چهار میلیارد تراز منفی سرفصل عمران در ماه گذشته

منشاء ۲۷۰ میلیون تومان هزینه و جریمه ای که بر دوش شهرداری و بیت المال افتاده چیست؟

اگر مدیری خطا کند چرا من سینه سپر کنم؟! باید کمیته ویژه ای برای برخورد با مدیران متخلف تشکیل شود

سلامت مردم چیزی نیست که ده ما معطل بماند. اگر یک نفر از همشهریان بر اثر خوردن گوشت فوت کند یا دچار بیماری واگیر دار شود، چه کنیم؟

آزاده مهدیار- احسان سلیمانی/ موضوع طرح سؤال از شهردار توسط شورا که از پنج شنبه ۱۴ آذر آغاز شده، ظاهرا بنا است تا چند جلسه به طول انجامد.

در جلسه پنج شنبه تنها ۵ سؤال ثمانه سکاکی مطرح و مورد پاسخگویی قرار گرفت و ۷ سؤال دیگر وی به جلسه سه شنبه ۱۹ آذر موکول شد. البته سؤالات کاظم صادقی که بسیار بیشتر از این تعداد است، در جلسات آتی صورت خواهد گرفت که به چکیده ای از مباحث مطرح شده در این دو جلسه اشاره می کنیم.

در جلسه پنج شنبه سکاکی پس از طرح سؤال نخست در مورد چرایی اجرای لایحه عوارض ۹۳ بدون تأیید استانداری و پاسخ شهردار، اظهار داشت: در مورد سؤال دوم باید تأکید کنم که تخلفی در این مورد انجام نشده و مشکل قانونی هم وجود ندارد، فقط ما انتظار داشتیم به توافق شفاهی که در خصوص نرخ ها داشتیم عمل شود. نرخ ها آن قدر بالا رفته که ۲۰ درصد تخفیفی که برای بدهی شهروندان داده اید، استقبالی را به همراه ندارد. این که نمی شود و مثلا قیمت را ده میلیون گران کنید بعد ۲۰ درصد آن را تخفیف بدهید. زرندی توضیح داد: اگر نیازی هست حاضریم اصلاحاتی انجام دهیم. با توجه به آراء دیوان عدالت اداری جرایم را بر اساس زمان احداث میگیریم.

شریعتمدار گفت: اگر ادعا داریم مصوبه ای که گذراندیم کارشناسی شده است، طبیعتا باید آن را بپذیریم و اگر نشده باید شهرداری را مکلف می کردیم لایحه برای اصلاح بدهد. این که چیزی را خودمان مصوب کنیم بعد به شهردار شفاها بگوییم آن کار را انجام نده و بر اساس یکسری محاسبات دیگر انجام بده که نمی شود. اگر هم به آن قول شفاهی عمل کرده بود اکنون برعکس این سوال را می پرسیدیم که چرا به مصوبه ما عمل نکرده ای؟ به نظر من توضیح قانع کننده بود. اگر هم حس میکنیم نرخ ها باید تعدیل شود مصوبه بدهیم تا مردم از فرصت تخفیف ها برای رونق ساخت وساز بهره مند شوند.

سوال سوم در خصوص دلیل عدم اجرای مصوبات شورا از جمله مصوبه رد مناقصه بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری و همچنین دلیل عدم سرو سامان دادن مسائل بهداشتی کشتارگاه بود. زرندی به دریافت شش پیشنهاد از شرکتهای بیمه و دلایل رد هر یک از بیمه ها اشاره کرد و افزود: نماینده شورا در جریان موضوع بوده است. در زمان شهردار قبل ، فردی به عنوان نماینده شورا در کمیسیون معاملات معرفی شده بود. در زمان شورای چهارم نامه زدیم که اگر نظر به تغییر نماینده دارید، اعلام کنید که شورا پاسخی نداد و طبیعتا فرد قبلی رسماً بر سمت نمایندگی خود از شورا باقی است.

کاظم صادقی پرسید: اگر سپرده نداشتند چرا پاکت آن ها باز شده و چرا پیشنهاد نرخ آن ها را در اختیار شرکت دیگری قرار داده اید و خواستید نرخ خود را بر این اساس اصلاح کنند. مناقصه را نمی توان مشروط کرد. این که گفته اید چنانچه نرخ خود را اصلاح کنید، با شما قرارداد میبندیم؛ خود دلیل بر ایراد در مناقصه است.

جدی گفت: برای ۵۰ میلیون تومان نباید سلب اعتماد شود چون ارزش آن به مراتب بیشتر از این ها است. اینگونه اعتماد از شهرداری سلب می شود، بر خلاف اعتقاد من، ممکن است اعضای شورا و شهرداری را متهم کنند که زد و بندی شده است. اگر برخی نمایندگی ها شرایط شرکت را هم نداشتند، چرا پاکت را باز کردید. اول باید توان سنجی می شد.

شریعتمدار هم اظهار کرد: در مناقصه و مزایده ها باید قانون عینا رعایت شود و حفظ صرفه و صلاح شهرداری بهانه خوبی برای اینکه قانون را زیرپا بگذاریم، نیست. حتی ممکن است شرکتی با مبلغی گران تر برنده شود، اما باید طبق قانون پیش رفت؛ برای اینکه جلو یکسری فسادها و زد و بندها را بگیرد. در شهرداری ان شاء ا.. چنین موردی نبوده ولی آیا امکان ندارد که سؤال و که ذهینت هایی پیش بیاید و این شائبه که ممکن است افرادی که این کار را کردند، چه در بدنه و نماینده شورا و یا در بدنه و نماینده شهرداری بوده اند، امانت را رعایت نکرده و یا وجوهات و امتیازاتی را به صورت غیر قانونی دریافت کرده باشند.

شهردار در خصوص موضوع کشتارگاه نیز گفت: در زمان آغاز به کار من کشتارگاه وضع اسف باری داشت. درست است در بازه زمانی معین کار تحقق نیافته اما بخشی از تجهیزات و شرایط لازم محقق شده است. کلی آفت و حشرات متأسفانه در آنجا مشکل ساز بود و برای اولین بار شستشوی کامل انجام دادیم. اما آخرین مورد دستگاه لیبل زنی لاشه های ذبح شده بوده که مارک های مختلفی در بازار بود و انتخاب آن مشکل و زمان بر شد. آفت اساسی کشتارگاه ما در حال حاضر عدم ثبات مدیریت شهرداری در این مجموعه است. متأسفانه چندگانگی داریم و فقط اسمش آن است که کشتارگاه مال شهرداری است. سلاخی که سالهاست آنجا کار می کند، اصلا طرف قرار داد شهرداری نیست. برآن شدیم تا حداقل خط کشتار را به بخش خصوصی بدهیم تا ساماندهی شود. قرار بود با یک سرمایه گذار (یکی از کارخانه داران مشهور و فعالان عرصه دام و طیور) قرار داد ببندیم که در فرمانداری و شورا گفتند مصلحت نیست با این فرد قرار داد ببندید. زمان زیادی هم صرف این شد که تصمیم بگیریم بجای بخش خصوصی، شهرداری کار را انجام دهد.

سکاکی پاسخ داد: اعتراض ما بحث سلامت مردم است و سلامت مردم چیزی نیست که ده ما معطل بماند. با وضع اسف باری که داشته باید در اولویت می بود.

شریعتمدار گفت: پاسخ شهردار در این مورد خیلی قانع کننده نبود. ما باید اولویت بندی کنیم. با بیماری های عفونی و بیماری های مشترک انسان و دام کشتارگاه و سلامت مردم در اولویت یک شهرداری بود تا تعمیر فرهنگسرا بیش از یک میلیارد هزینه برای دو تا همایش، در حالی که می شد فرهنگسرا را به شکل سابق استفاده کرد. پیاده رو سازی و آسفالت در دید مردم است و کار خوبی است ولی جایی مثل کشتارگاه در دید مردم نیست و ما باید امین مردم باشیم. من یکی دوبار بیشتر کشتارگاه نرفته ام و بعد آن برای منزل بیشتر از دو بار از نیشابور گوشت تهیه نکرده ام. طبیعتا اگر این امکان برای مردم هم فراهم بود که از کشتارگاه بازدید می داشتند، همین نظر من را داشتند، چون بحث سلامت مردم بود، خیلی نمی شد رسانه ای کرد و شهرداری را مکلف به پیگیری کردیم.

سکاکی گفت: این سؤال نیست ولی باید اضافه کنم علی رغم تذکرات بسیار زیادی که اعضای شورا بابت مشکلات حوزه حقوقی شما دادند، انتظار می رود این بخش را تقویت کنید.

شهردار گفت: جانا سخن از دل ما می گویی. ما قبلا نامه نوشتیم که کمبود نیرو در این بخش داریم و فقط دو نفر در این قسمت مشغول کار می کنند. ما بخشی از کارها را به بخش خصوص دادیم. اما یکسری موارد چون عقد قرارداد و مناقصه ها را نمی توانیم به بخش خصوصی بدهیم. در عقد قرار دادها مشکل داریم، چون پرسنل متخصص اش را نداریم. خواهش می کنم ما را راهنمایی و کمک کنید چون بخش حقوقی ما خیلی ضعیف است و علت کمبود نیرو است و در بخشی از موارد نمی توانیم با فردی با بیرون از شهرداری کار کنیم.

سوال چهارم این بود که گرفتن عوارض مازاد بر تراکم بعد از کمیسیون ماده صد، استناد قانونی ندارد؛ ولی همچنان از مردم گرفته می شود. شهردار گفت: موضوع مصوبه هیئت وزیران دارد و سکاکی گفت: به شورا مصوبه ارائه نشده است.

زرندی افزود: فردی می آید تمام هزینه های قانونی را پرداخت می کند و مراحل را طی می کند و بعد آقای فلانی بدون یک ریال پول پروانه و عوارض، ساخت و ساز می کند. قانون ما را مکلف می کند به هر نحو ممکن از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کنیم. مستندات برخی از این تخلفات را هم داریم.

جدی گفت: قبلا جریمه از هزینه صدور پروانه خیلی کمتر بود، اما اکنون که جریمه ها را زیاده کردیم، اگر عوارض مازاد بر تراکم را هم بگیریم، متقاضی شوکه می شود.

سوال پنجم این بود که به کدام دلیل موجه مبلغ وام ده میلیارد تومانی با کارمزد ۲۸ درصد را به شرط دریافت سود ۲۲ درصد و بدون هیچ توجیه اقتصادی نزد بانک انصار قرار دادید و چه پاسخی برای زیاد وارده به بیت المال دارید؟

شهردار پاسخ داد: یکی از افتخارات اخیر ما تأمین منابع مالی از طریق دریافت تسهیلات می باشد و برای ما ۲۰ میلیارد پیش بینی وام شد. ما در ماه های اولیه سال با کمبود نقدینگی در پروژه ها مواجه هستیم. البته برای میزان تحقق منایع درآمدی شهرداری نمی توان زمانی را مشخصی کرد. در دوره های گذشته ما برای تخفیف ها تا ۴ عصر پرسنل را نگه می داشتیم و مردم صف می کشیدند، اما امروز کسی استقبال نمی کند؛ لذا باید کار اقتصادی کنیم. ما این پول وام را سرمایه گذاری کردیم و به قطعاتی زمین با شرایط خوب در سطح شهر خریدیم که قیمت ها اکنون بسیار افزایش یافته و کار اقتصادی خوبی بوده است. از سویی عمده سپرده ما در بانک شهر بوده و سپرده بانک انصار اخیرا صورت گرفته است.

شریعتمدار پرسید: بهتر بود بجای گذاشتن پول در بانک، پروژه های شهرداری را آغاز می کردید، چرا که اجرای آن هنگام اخد وام نسبت به تأخیر اجرای آن با توجه به افزایش تورم و مصالح، سودی بیشتری برای شهرداری به همراه داشت. اگر مبالغ کمی در بانک در گردش مالی باشد عیبی ندارد اما از مبالغ زیاد باید در پروژه ها یا برای بازگشایی مسیرها استفاده شود. از سوی دیگر پیمانکاران مراجعه می کردند که شهرداری وام گرفته و آن را در بانک گذاشته و سود می گیرد، اما طلب پیمانکاران را نمی دهد.

سکاکی متذکر شد: محل هزینه این وام تعیین شده بود؛ اما عمل نشد.

شهردار توضیح داد: روی که به پول نیاز داشتیم، برداشت می کردیم و بعد اگر پولی می آمده جایگزین می کردیم و حساب در گردش بوده است. از سویی دوست پیمانکار هم راست می گوید. ما در یک ماه اخیر دچار بحران مالی خاصی شدیم و در سرفصل عمران چهار میلیارد ماه قبل تراز منفی داشتیم و در ماه بعد تونستیم آن را به سقف دو میلیارد برسانیم. ما را یاری کنید که بتوانیم منابع مالی خود را وصول کنیم.

هوشمند که در طول جلسه در سکوت بود، در انتهای جلسه نظرات خود را در خصوص سؤالات مختلف با لحن تندی مطرح کرد و گفت: مشکل شورا، ناتوانی مجموعه شهرداری در افزایش منابع درآمدی است که منجر شده در فصل هایی از سال دچار بحران مالی شوید و آنقدر این تنگنا رویتان فشار بیاورد که مجبور شوید از اصل مال ببخشید تا مردم بدهی های خود را پرداخت کنند. شما می گویید پول نداریم ولی سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان پاداش به کسانی دادید که در ارائه برنامه مالی مناسب به شهرداری ضعف دارند. در پرونده بیمه طلایی هم سه مورد تخلف صورت گرفته و به همین راحتی از آن می گذرید؟

وی افزود: مصوبه ای داشتیم که نیرو به کارگیری نکنید. فقط ۳۰ نیرو در سازمان پارک ها گرفتید، حالا تحت عنوان شرکتی یا غیره، بعد از اعمال فشار بیرونشان کردید. در کشتارگاه هم افرادی کار می کنند. همچنبن ما مصوب کردیم که تمامی واگذاری ها در حوزه سازمان های خدمات رسان به صورت حجمی باشد اما به عنوان نمونه در سازمان پارکها رعایت نشده است.

این عضو شورا گفت: شما چرا پول مردم نیشابور را در بانک فیروزه می گذارید؟ از سویی این کار شهرداری نیست که دلال بازی کنیم و زمین بخریم وگران کنیم که سود ببریم.

اینگونه جلسه پایان یافت و ادامه سؤالات به روز سه شنبه مطرح شد.

یک عضو شورا خارج از جلسه با ناراحتی گفت: آقای …. خودت ۷ نفر را به ممیزی معرفی کردی و بچه های ستادت را به آنجا بردی، بعد به پسر استفاده از پسر یک عضو دیگر در یکی از سازمان ها انتقاد می کنی؟ آقای …. تو که به پسر فلانی ایراد می گرفتی، چرا دخترت و یکی از نیروهای ستادت در ممیزی هستند. بدانید کسانی که به ممیزی رفتند اغلب با رابطه رفتند. همانی هم که در جلسات شورا از همه بیشتر حنجره اش را پاره می کند، خودش مشکل دارد.

البته چند نفر از اعضای شورا گفتند: از آنجا که ممیزی مربوط به بخش خصوصی هست، این افراد نیروی شهرداری محسوب نمی شوند، گر چه در کل این افراد می توانستند از شهروندانی غیر وابسته به اعضا باشند.

جلسه روز سه شنبه با سؤال ششم در خصوص استفاده از نرم افزارهای روز حسابداری و تغییر سیستم حسابداری نقدی به سمت حسابداری تعهدی آغاز شد که شهردار به آن پاسخ گفت. سؤال هفتم این بود که به دلیل عدم نظارت بر کنترل سیستم مالی، مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان عوارض ارزش افزوده پرداخت نشده و تکلیف قانونی آن هم معلوم نشده که برای این ۴ میلیارد جریمه مالیاتی لحاظ شده است. زرندی ضمن ارائه پاسخ گفت: ما به سازمان ها اعلام کردیم هر کدام تعللی در این زمینه داشته باشند، امور مالی باید پاسخگو باشد.

در این میان جدی تنها عضو غیر نیشابوری شورا بحث را (خارج از سؤال) مجددا به موضوع کشتارگاه که جلسه قبل نیز مطرح شد، کشاند و اظهار کرد: در کشتارگاه ۳۶ نیروی انسانی جدید گرفته شده است که باید ارتباط این ها با شهرداری مشخص شود و منشاء ۲۷۰ میلیون تومان هزینه و جریمه ای که بر دوش شهرداری افتاده و باید از بیت المال پرداخت شود، باید مشخص شود.

شهردار در این رابطه با بیان اینکه این مشکل از سالها پیش وجود داشته، اظهار داشت: متاسفانه برای واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی، قصابان پای کار نیامدند. وقتی سلاخ و قصاب با هم رابطه مستقیم دارند، نمی شود کاری انجام داد. شما مجددا آنالیز هزینه ها را خواستید و با لایحه خصوصی سازی موافقت نکردید.

صادقی گفت: ما هر سه مرتبه ای که از کشتارگاه آمار و اطلاعات خواستیم سه مورد اطلاعات مغایر دادند به طوریکه بودجه، درآمدها و هزینه ها مغایرت داشت. چطور انتظار می رود لایحه ای با این مغایرت ها تصویب شود؟

شریعتمداری ضمن بیان اینکه با بهداشت مواد غذایی مردم بازی نکنید و اداره بهداشت را به همکاری بطلبید ، تصریح کرد: اگر این طور که آقای شهردار می گوید سلاخان صلاحیت بهداشتی ندارند به مردم اطلاع رسانی کنید که فعلا از قصابی های نیشابور گوشت نخرند! و کشتارگاه ها را برای مدت موقت تعطیل کنید تا مسائل بهداشتی و نظافت آنجا حل شود؛ اگر یک نفر از همشهریان بر اثر خوردن گوشت فوت کند یا دچار بیماری واگیر دار منتشر شود، هیچ کدام از ما نمی توانیم خودمان را ببخشیم.

سؤال هشتم در خصوص عدم تحقق ارائه راه های درآمدی جدید برا شهرداری بود که با فشار آوردن بر مردم هزینه های سنگینی بر آنها تحمیل می شود. شهردار با بیان اینکه این مسئله برای من هم قابل قبول است، خاطر نشان کرد: متاسفانه تمام شهرداری های کشور دچار این آفت هستند و ۷۵ درصد درآمد شهر داری ها از محل ساختمان است. البته از راه هایی چون وصول عوارض از دکل های مخابراتی، بهای خدمات از بانک ها، خرید زمین، عوارض رانندگی و وصول مطالبات از سازمان ها دولتی درآمد زایی کرده ایم.

شریعتمدار گفت: حالا که شهرداری برای ایجاد ارزش افزوده زمینی خریده، چرا آقای هوشمند در جلسه قبل گفت « شهرداری دلالی و زمین خواری کرده است»؟ شهرداری زمین بخرد می گویید دلالی کرده است، اگر نخرد می گویید چرا درآمد ندارد، ایجاد درآمدهای پایدار مشکل است.

صادقی نیز اظهار کرد: شهرداری وام با ۳۰ درصد کارمزد گرفت و زمین خرید و الان که با رکود زمین مواجه هستیم، زمین متری ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته ضرر کرده است.

زرندی در دفاع گفت: خرید زمین مصوبه شورا بود، گفتیم پول نداریم مصوب کردید وام بگیرید و زمین بخرید، امروز هم زمینی که متری ۲۱۰ هزار تومان خریدیم به متری ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

سؤال نهم مربوط به دلیل عدم شفافیت در هزینه های اجرایی و بهای تمام شده پروژه ها بود که پس از پاسخ شهردار نوبت به سؤال دهم رسید مبنی بر این که مهلت ارائه تفریق بودجه سال ۹۲ شهرداری به شورا، خرداد ۹۳ بوده است چرا آبان ماه آن هم بدون حسابرسی به شورا رسیده است.

شهردار پاسخ داد: در قانون مشخص شده که شهرداری باید در دی ماه بودجه را پیشنهاد کند، من یک دوازدهم بودجه را در فروردین ابلاغ کردم و اینطور نبوده که ما بدون بودجه باشیم. یکی از مشکلات هم تعیین حسابرس بود که هنوز هم تکلیف حسابرس مشخص نشده است و ناچار شدیم دوستان را بسیج کنیم تا بودجه را ارائه کردیم.

سوال یازدهم نیز که بخشی از آن در حاشیه جلسه قبل مورد اشاره قرار گرفت، این بود که هر گونه به کار گیری نیروهای جدید تحت هر عنوان ساعتی، شرکتی و قراردادی توسط شهرداری منوط به اخذ مجوز از شورا است، چرا خلاف این بخشنامه در سازمان پسماند و عمران پرسنل جدید گرفته شده است؟

زرندی با اشاره به اینکه از افتخارات شورای چهارم پافشاری در این مورد بوده که هیچ نیروی جدیدی به شهرداری ورود پیدا نکرده است، افزود: ما از سال گذشته تا امروز ۲۲ نفر بازنشسته داشته ایم و نسبت آمار ورودی ما کم تر شده و بیشتر نشده است، من این ایراد را به کارگزینی هم گرفته ام که اگر نیاز به نیرو دارند نیروی روز مزد بگیرند، اگر نیروی روز مزد هم نگیریم کار عقب می ماند.

شاملی در واکنش به اظهارات شهردار برآشفت و گفت: در شهرداری با جمعیتی که در دوره قبل جذب شده اند، ۳۰۰-۴۰۰ نیروی مازاد داریم. مصوب شده بود به کارگیری نیرو تحت هر شرایطی ممنوع است ولی ۸ نفر سازمان عمران گرفته ۲ نفر کشتارگاه و ۲ نفر پسماند. من برای مردمی که با نفرین می گویند چرا شهرداری نیروی جدید می گیرد، حرفی برای گفتن ندارم. من اینجا لیستی از همه نیروهای بکارگیری شده در سازمان های مختلف دارم. ما همه روزمزدی ها را بررسی کردیم، همه آشناهای افراد شهرداری هستند که کم کم ماندگار می شوند! و این برای ما سنگین است، الان با همین روابطی که وجود دارد مشکلات شهرداری حل نمی شود، من اسم کسانی را که روزمزد آمده و بعد کم کم پشت میز کار دفتری نشسته اند را دارم.

زرندی گفت: اگر مدیری خطا کند چرا من سینه سپر کنم؟! پیشنهاد داده ام کمیته ویژه ای انتخاب شود تا با مدیران متخلف برخورد شود. من نامه زده ام که کارشناس حقوقی ندارم، معاون مالی من دارد مرخص می شود. مدیر املاک و مدیر نوسازی دارند بازنشسته می شوند. من هم می خواهم به جوان ها میدان بدهم، ولی باید تخصص گرایی شود. ضعف امور شهری این است که نیروهای تخصصی نداریم، من از شما می خواهم در این زمینه راهکار بدهید.

صالح آبادی بیان داشت: قرار است طبق مصوبه شورا نیروهایی که تازه گرفته اید تا پایان آذر ماه آزاد شوند، به این شکل دغدغه اعضای شورا هم مرتفع می شود.

سؤال دوازدهم در خصوص دلیل عدم احداث پارک در نواحی مختلف شهر بر اساس بودجه بوده که شهردار با بیان اینکه در این زمینه تفویض اختیار صورت گرفته و به مدیران مناطق اختیار داده شده است، توضیحات و اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد.

شریعتمداری در این جلسه در تلطیف سخنان جلسات پیشین خود اظهار کرد: در شورا مسائل شفاف گفته می شود، حال یک نفر صدایش بلندتر است و دیگری ضعیف تر و لحن گفتمان متفاوت است و این به معنای زیر سوال رفتن کلیت شورا نیست. این خود انتقادی، حُسن شورای چهارم است. اینها گفته می شود و نشریات هم منعکس می کنند تا خطاها به حداقل برسد؛ اگر طرز بیان من شبهه ای برای همکاران ایجاد کرده و گفتمان ام نادرست بوده است، عذر خواهی می کنم.

پیش از طرح سوال از شهردار درخواست دبیر جشنواره فیلم عمار مبنی بر دریافت ۱۵ میلیون تومان از محل سازمان فرهنگی و ورزشی برای اکران فیلم در مساجد و پایگاه های بسیج مطرح شد که صائب نیا تصریح کرد: گروه اصولگرایی که همفکران آقای طائب می باشند! جشنواره عمار را در کشور راه انداخته اند.

یکی دیگر از اعضا گفت: اگر اینطور تصویب شود باید به موارد مشابه هم باید اورژانسی رأی دهیم، این مورد نه بودجه اش مشخص است و نه هزینه هایش. در نهایت با وجود اصرار صائب نیا، همت آبادی و جدی بر تصویب آن، مقرر شد به سازمان فرهنگی و ورزشی ارجاع داده شود. گفتنی است: دبیر این جشنواره از نزدیکان فکری و اعضای ستاد انتخاباتی یکی از اعضای شوراست که در برای تصویب فوری آن تلاش زیادی کرد.

نویسنده :آزاده مهدیار- احسان سلیمانی

 

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.