کم تحرکی از عوامل بیماری های روانی است

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مناسبت هفته سلامت در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه نیشابور گفت : افسردگی و ناراحتی های روانی یکی از مشکلات جوامع انسانی است .

دکتر عظیمی نژاد ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: هدف از برگزاری هفته سلامت، الگوسازی برای نحوه زندگی مردم می باشد و باید کارهایی را انجام دهیم که برای سلامتی روح، جسم و اجتماع مفید باشد.

وی افزود : امروز صاحب نظران عرصه سلامت، سلامتی را برخورداری کامل از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو می دانند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان داشت : با توجه به تعریف سلامتی متوجه می شویم که سلامتی یک مسئله چند بعدی است و امروزه علاوه بر بعد جسمی، روانی و اجتماعی جنبه معنوی را هم در نظر می گیرند و در متون مذهبی به بهداشت روان و بهداشت فردی توجه شده است.

عظیمی نژاد خاطر نشان کرد : افسردگی و ناراحتی های روانی امروزه یکی از مشکلات جوامع انسانی است که با توجه به این موضوع سازمان بهداشت جهانی، شعار امسال را «افسردگی، بیا با هم حرف بزنیم» انتخاب کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی، همچنین در همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت گفت: با ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه می توان از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: افسردگی و ناراحتی های روانی، یکی از مشکلات جوامع انسانی است و از عوامل اصلی افسردگی، ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت، فشارخون، سرطان و … است.

وی تأکید کرد : ابتلا به بیماری های مزمن باعث ایجاد نگرانی و اضطراب و در نهایت منجر به افسردگی می شود که با ورزش روزانه می توان از بروز تعدادی از بیماری ها جلوگیری کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی افزود : ورزش روزانه به مدت حداقل ۳۰ دقیقه باعث ترشح موادی می شود که این مواد موجب نشاط فرد شده و در نهایت به سلامت روان و جسم کمک می کند.

دکتر عظیمی نژاد خاطرنشان کرد: عوامل دیگری چون مصرف دخانیات، استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی، بی تحرکی، بی خوابی و … نیز در افزایش نگرانی و اضطراب و افسردگی دخیل هستند.

وی با بیان این که افسردگی علائمی دارند، توصیه کرد: در صورت مشاهده خستگی، کاهش انرژی، تغییر در اشتها، اضطراب، بی قراری، ناآرامی، احساس بی ارزشی، درماندگی و خودآزاری که از علائم افسردگی هستند به روان پزشک مراجعه کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.