کلاف «علویه» پیچیده تر شد .کارکنان صندوق هم دست به  اعتصاب زدند!

 

photo_2016-01-11_07-07-21آزاده مهدیار– کارکنان صندوق علویه که روزی با پروسه پیچیده آزمون و مصاحبه به استخدام این صندوق درآمده و با امید به شغلی آبرومند و مطمئن، مشغول به کار شدند، پس از اتفاقات اخیر و مقروض شدن صندوق که تا پای تحصن مردم هم پیش رفت و در این مدت در صف مقدم پاسخگویی به مردم قرار گرفته بودند، حال خود وارد گود اعتراضات شدند و با تحصن در محل صندوق، با انتشار بیانیه خواستار ختم قائله شدند.

مشتریان صندوق قرض الحسنه علویه صبح روز پنجشنبه، هشتم بهمن ماه، برای بازپس گیری ۲۰۰ هزار تومان های مقرر ماهانه به صندوق مراجعه کردند، با سیستم های خاموش صندوق و کارکنانی که معترضانه صندلی ها را وسط ساختمان کشیده و روی آن نشسته بودند، مواجه شدند و پس از مدتی با نا امیدی خروج از ساختمان را به ماندن ترجیح دادند، شاید اگر وقت شان اجازه می داد می ایستادند تا نتیجه نهایی این کلاف سردرگم را بدانند.

پس از مدتی صدای اعتراضات بلند می شود و یکی از کارکنان خطاب به رئیس صندوق می گوید: با تهدیدی که یکی از مشتریان انجام داد، اگر اتفاقی برای کارکنان می افتاد و خونی ریخته می شد چه می کردید؟ ما این جا امنیت جانی نداریم و اگر این روند ادامه یابد این اتفاقات هم دور از انتظار نیست.

دیگری می گوید: به کلانتری هم که شکایت می کنیم می گویند بروید سرکارتان تا بیشتر از این حاشیه درست نشده است.

یکی از جوان ترها با فریاد، «عمارلو»، مدیر صندوق، را خطاب قرار می دهد و می گوید: برو بیرون! شما کاره ای نیستی، مدیرعامل باید پاسخ ما را بدهد.

عمارلو نیز با پریشانی و پس از تماس های تلفنی مکرری که مدام می گرفت، خطاب به پرسنل ش گفت: این راه درستی نیست که انتخاب کرده اید، اعتراضات تان را در بیانیه ای اعلام کنید.

در حالی که معترضین همچنان مصرانه نشسته بودند بیانیه خود را پخش و بر روی ستون های صندوق نصب می کردند. متحصنین در بیانیه انتشار یافته با مخاطب قرار دادن مشتریان، تجمع خود را از روی بصیرت و با قطعیت به نتیجه گرفتن اعلام و تأکید کردند: افرادی که به عنوان نماینده مشتریان معرفی شده اند، اقدام به تهاتر و سودجویی کرده و نه تنها حقی از مشتریان را نمی ستانند بلکه با قلدری مقابل شان می ایستند و ما کارکنان تا انتخاب نمایندگانی از جنس مشتریان محق، به تحصن خود ادامه می دهیم.

یکی از کارکنان در گفت و گو با خبرنگار خیام نامه، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت دریافتی کارکنان چگونه است؟، گفت: ما نیز مانند مردم، حقوق مان مسدود است و تنها هر ماه ۲۰۰ هزار تومان به حساب مان واریز می شود.

وی در رابطه با این که چرا برای باز پس گیری حقوق خود اقدام نمی کنید، از پشت پرده تجمع سخن گفت و ادامه داد: بیش از ده نفر از کارکنان صندوق از اقوام و نزدیکان رؤسای آن هستند، با این حربه که اگر سایر کارکنان نباشند، همین تعداد پاسخگوی مردم خواهند بود، به حقوق ما رسیدگی نمی شود.

وی افزود: انتخاب نماینده از میان مشتریان نیاز به برگزاری جلسه با دو سوم مشتریان یعنی ده هزار نفر دارد که عملا پروسه ای طولانی خواهد بود و مسئولین در این فاصله ناچار به پاسخ گویی درست به ما خواهند بود و ما نیز با این هدف به این اقدام خود ادامه می دهیم.

می پرسم راهکار شما برای ختم قائله چیست، آیا مسئولین صندوق امکان احقاق حقوق تمامی پرسنل و مشتریان را دارند؟ حاضرین با برشمردن املاک و دارایی مدیر صندوق که بسیار هم قابل توجه است، بر این امکان صحه می گذارند.

در ادامه با حضور یکی از همان نمایندگان مشتریان که به گفته ی حاضرین سوری و ساختگی هستند، صدای اعتراض بالا می گیرد و پرسنل وی را به بیرون از صندوق فرا می خوانند.

در نهایت پرسنل با اعلام این که هر روز به این تحصن ادامه خواهند داد، تا پایان وقت اداری بر اقدام خود پافشاری کردند.

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.