چگونه از امروز و فردا کردن رها شویم؟!

چگونه از امروز و فردا کردن رها شویم؟!

اگر به سندرم «فردا» گرفتارید؛ بخوانید

در ادامه راههای ایجادآرامش درخانواده دراین شماره به موضوعی اشاره می شودکه مورد تقاضای تعداد زیادی از خانواده هایی بوده که طی یک ماه گذشته به دفتر مشاوره این جانب مراجعه نموده اند. امیدوارم خوانندگان محترم بتوانندازاین مطالب استفاده عملی و کاربردی نمایند.

راه های مقابله با طفره روی یا

سندرم فردا

شاید شما هم از جمله افرادی باشیدکه از دست خودتان یا یکی از اعضای خانواده یا دوستان تان به خاطرطفره روی و امروز و فردا کردن ناراحت باشید. اگراین طور است بهتراست، اول نشانه های طفره روی را بشناسیم و بعد راه های مقابله با آن را بشناسیم

علائم و نشانه های طفره روی مزمن عبارتند از:

۱- انجام کارها با شتاب و سرعت در آخرین دقایق

۲- خیالبافی زیاد به جای انجام کار

۳- نداشتن برنامه ریزی

۴- بیان حرف هایی که معمولا جامه عمل نمی پوشند.

راهکارهای مقابله

۱- اهداف خود را مشخص نمایید و این اهداف را به اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و فوری تقسیم کنید.

۲- راه های رسیدن به اهداف بلند مدت تان رامشخص کنید. مثلا اگر می خواهید تایک سال دیگر زبان خارجی یاد بگیرید باید از حالا به فکر باشید و اگر نیاز هست در کلاس آموزشی شرکت نمایید.

۳- از کارهای کوتاه مدت و فوری، که باید انجام شود، لیستی تهیه کنید و درجیب تان بگذارید و سعی کنید در اسرع وقت به انجام آن ها مبادرت کنید.

۴- قبل از انجام کار در مورد کار زیاد صحبت نکنید، صحبت زیاد انرژی روانی شما را تحلیل می برد.

۵- هرشب موقع خواب کارهای روزمره خود را مرور کنید و اتلاف وقت خود را مشخص کنید و سعی نمایید این موقعیت ها فردا تکرار نشود.

۶-برای روزهای تعطیل خود بر اساس اهداف برنامه ای ازقبل تنظیم کنید.

۷-برعمل تاکیدکنید. یعنی اگر برنامه ای دارید، «فوری عمل کردن» به آن را آغاز کنید.

سعادتمند باشید!

علی رضا حدادی

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.