پایانه نیشابور به مکانی متروکه تبدیل شده است!

Screen Capture by SnagIt

آزاده مهدیار/ 

مشکلات پایانه ی مسافربری نیشابور در گزارش خیام نامه:

نرده کشی میان محل استقرار اتوبوس ها و تاکسی ها؛

ما نیروی خدماتی هستیم یا عمرانی!

بنا به درخواست جمعی از همشهریان و گلایه ای که از وضعیت پایانه مسافربری داشتند در محل پایانه حضور یافتم و از نزدیک شاهد برخی کاستی های آن بودم و پس از شنیدن انتقادات مسافران، رانندگان اتوبوس ها و نیز رانندگان تاکسی های درون شهری حاضر در ترمینال به سراغ مدیر پایانه رفتم که حاصل آن را در گزارش پیش رو می خوانید.

مسافرین اعتراض داشتند که با نرده کشی و حصاری که به تازگی میان محل استقرار اتوبوس ها و تاکسی ها ایجاد شده نمی توانند بار خود را مستقیم به داخل اتوبوس ببرند و ناچار به گرفتن گاری و دور زدن مسیر هستند و از طرفی وجود این نرده ها ناراحتی تاکسی های درون شهری را نیز به همراه داشت چرا که اظهار می کردند مسافران به جای دور زدن مسیر و تردد از داخل سالن اقدام به خروج از درب جنوبی می کنند و با شخصی هایی که به طور خلاف آنجا حضوروتوقف دارند به داخل شهر می روند ودرنتیجه تاکسی های درون شهری مستقر در پایانه، بی مسافر می مانند.

مدیر پایانه درپاسخ به انتقادات واعتراضات درمورد نرده کشی  با بیان اینکه نرده کشی به دلیل امنیت بیشتر مسافران ایجاد شده است اظهار کرد: گاه به دلیل اینکه مسافران و خودروهای شخصی خارج از دید راننده اتوبوس قرار می گرفتند منجر به تصادف می شد و از طرفی طبق قانون ورود وسایل شخصی به محل توقف اتوبوس ها ممنوع است و برای این مسئله گاری مهیا کردیم که مسافران بتوانند بار خود را تا محل اتوبوس حمل کنند.

سعید اسحقی با بیان اینکه شرکت هایی که بار زیادی نیز دارند می توانند با ارائه نامه معرفی از شرکت به داخل تردد کنند، افزود: باز بودن این مسیر باعث می شد موتورسیکلت سواران از این مسیربه عنوان میان براز گنبد سبز به سمت فرحبخش شرقی استفاده کنند که به این طریق جلو این کار هم گرفته شد.

وی در پاسخ به مشکل تاکسی های درون شهری نیز بیان کرد: بنرهایی نصب شده است که مسافران را به سمت این تاکسی ها راهنمایی می کند.

سعید  اسحقی در پاسخ به وجود تاکسی های شخصی نیز با اذعان به اینکه حضور آنها خلاف قانون است افزود: ما خارج از محوطه ترمینال، اهرم اجرایی نداریم و بارها از راهنمایی رانندگی و حمل و نقل شهرستان درخواست کردیم با اینها برخورد کنند، گاهی نیز خودروهای گشت شان را فرستاده اند اما به محض این که نیروی گشت می رود این ماشین های شخصی هم باز می گردند.

وی اضافه کرد: اداره راهنمایی رانندگی پیشنهاد بستن قرار داد برای استقرار نیروی ثابت را داده است که با توجه به مشکلات مالی شهرداری فعلا امکان بستن قرار داد نیست.

مشکل دیگری که از سوی رانندگان اتوبوس مطرح شد، مسافر سوار کردن اتوبوس هایی است که از تهران و سبزوار می آیند و در این باره یکی از رانندگان می گوید: اینجا دارد به مکانی متروکه تبدیل می شود و مسافران مشهد به جای مراجعه به ترمینال، کنار جاده می روند و سوار اتوبوس ها یا شخصی ها می شوند.

در این مورد هم مدیر پایانه پاسخ مشابه سوال قبل را داد و اینکه خارج از حوزه پایانه ارتباطی با مدیریت وی ندارد.

نیروهای خدماتی پایانه نیز با جسارت کمتر و اطمینان از اینکه نامی از آنها برده نمی شود یکی از مشکلات خود را این گونه مطرح می کنند که ما به عنوان نیروی خدمات رُفت و روب هستیم ولی مدیریت اینجا همه کارهای روی زمین مانده از جمله کارهای عمرانی، لایه روبی و خالی کردن جوی را هم به ما می سپارد که در این مورد نیز مدیر پایانه گفت: وقتی لوله ای می ترکد نمی توانیم منتظر بمانیم و آب پایانه قطع بماند که نیرو از شهرداری بیاید و به همین نیروهای خدماتی خود می سپاریم که موقتا مشکل حل شود و اگر مسئله عمرانی طولانی مدت و بزرگی باشد نیروهای مازاد به صورت روز مزد می گیریم.

خیام نامه امیدوار است این پاسخ ها برای معترضین قانع کننده باشد.

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.