نرخ بلیت اتوبوس، ۴۰۰ تومان شد

*اصلاح پیاده روی که کُشته می دهد!

*رانندگان اتوبوس و خانواده اتوبوس رانی هم «مردم» هستند

*شهروندان ملک قولنامه ای نخرند

*وعده زیباسازی و تکمیل فضای سبز تقاطع باغرود تا پایان سال

آزاده مهدیار/ جلسه چهارشنبه گذشته شورای شهر، چون دیگر جلسات با حضور شهردار و مصوباتی چند برگزار شد، از جمله مهم ترین ها  این که نرخ تردد با اتوبوس گران شد آن هم در حالی که اعضا، خود را وارث لوایح بلاتکلیف دوره قبلی دانستند و از خط شکنی شورای پنجم در موارد به جای مانده از دوره های قبلی سخن گفتند.

نرخ بلیت اتوبوس، ۴۰۰ تومان شد

افزایش بهای پرداختی از سوی مردم به سازمان اتوبوس رانی برای هر نوبت جا به جایی درون شهری، از ۳۷۰ تومان به ۴۰۰ تومان، یکی از بندهای لایحه شهرداری در حوزه حمل و نقل بود.

در کنار افزایش کم تر از ده درصدی اما، کرایه سرویس دربستی به مقصد بهشت فضل برای مراسم های شهروندان،  از ۷۵ هزار تومان در سال ۹۵ به ۱۰۰ هزار تومان، سرویس به برنامه های تشییع جنازه از ۷۵ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و هزینه تردد مینی بوس دانش آموزی از ۱۰۵ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

در حالی که شکیبا و باری متفقا، این افزایش ۶۰ درصدی را معقول نمی دانستند، محمدحسن زرندی توضیح داد: مردم احساس نکنند که شورای پنجم به دنبال افزایش قیمت هاست، این لوایح مربوط به سال گذشته و شورای چهارم است که دوستان در شورای قبلی به هر دلیلی بررسی نکردند و بلاتکلیف مانده و چنین مبالغی در شهرهای مجاور از ابتدای سال ۹۶ از شهروندان اخذ می شده است.

همت آبادی (نایب رئیس) نیز از عدم پرداخت یک سوم سهم دولتی در کرایه های سازمان حمل و نقل سخن گفت.

شهردار نیز اظهار کرد: دولت سهم قانونی خود را نمی پردازد، در حال حاضر سازمان حمل و نقل برای شهرداری زیان ده است و در کنار استهلاک خودروها و حجم مسافر، اگر این افزایش صورت نگیرد با مشکل مواجه می شویم، اگر شهروندان این نرخ را با نرخ خدمات رسانی به صورت خصوصی مقایسه کنند می بینند که شهرداری خدمات ارزان تری را در اختیارشان می گذارد.

مهرداد نیز بیان کرد: این باری است که از شورای قبلی بر زمین مانده اما وقتی دم از «مردم؟» می زنیم، یادمان باشد این مردم اتوبوس ران ها و پرسنل اتوبوس رانی و خانواده آن ها را هم شامل می شود، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای تشییع جنازه ای که ۳ ساعت زمان می برد مبلغ بالایی نیست، این مبالغ باید پلکانی و در هر سال متناسب با تورم  افزایش پیدا می کرد تا افزایش فعلی که ناشی از کوتاهی دیگران است، به این شورا تحمیل نشود.

با این مباحث، در انتها این لایحه از تصویب اعضا گذشت.

از مصوبگزارش های ات کمیسیون عمران به جلسه علنی، تشکیل جلسه با مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری بود که در آن از وظایف سازمان و عدم همکاری کامل شهرداری نیشابور و شهرهای اقماری و بخش خصوصی سخن به میان آمده بود. از دیگر نتایج آن جلسه ۳ دوره ۳ ماهه برنامه ریزی مدیرعامل این سازمان برای رفع مشکلات و بالا بردن توان کیفی سازمان عنوان شد.

شهروندان ملک قولنامه ای نخرند

رئیس کمیسیون عمران با بیان این که طبق قانون حدود ۴۳ درصد از مبلغ ملک های قولنامه ای را باید به شهرداری پرداخت کرد، تاکید کرد: من به شهروندان توصیه می کنم ملک قولنامه ای نخرند و اگر چنین اقدامی انجام می دهند مالک اولیه را مجبور کنند تعهدات و توافقات خود را با شهرداری انجام دهد.

ترقی از تصویب دیوار کشی ضلع غربی بلوار خیام که توسط عده ای تخریب عمدی شده بود و پیگیری شهرداری برای برخورد با این افراد از طریق مراجع قضایی نیز خبر داد.

نامه جمعی از شهروندان برای احداث دیوار کال جنگل در ابتدای رحمت آباد-چمبران نیز قرائت شد و مقرر شد شهرداری اقدام به انجام آن کند اما مردم نیز باید آبریزها به سمت کال را مسدود و اقدام به ایجاد چاه جذبی کنند.

اصلاح پیاده روی که کُشته می دهد!

در ادامه مصوبات کمیسیون عمران، درخواست اهالی تقاطع خیابان ابراهیم ادهم و بلوار جمهوری (ناسیونال) برای ایجاد پیاده رو جهت اتصال به بلوار بود که برای ارائه لایحه جامع به شهرداری ارجاع شد.

ترقی در این باره بیان کرد: این موردی است که در ۳ دوره گذشته شورا همچنان بلاتکلیف مانده و حال شورای پنجم خط شکن شده و موارد برجای مانده را تعیین تکلیف می کند.

زرندی در این مورد به خبرنگار «خیام نامه» گفت: ملکی در نبش بلوار جمهوری و خیابان ابراهیم ادهم وجود دارد که موجب شده پیاده رو در این قسمت منقطع شود و مردم مجبور به تردد از داخل خیابان شوند که تا به حال چندین کشته در اثر تصادفات به جای گذاشته است. حال مقرر شده توافق نامه ای با مالک برای اصلاح مسیر تنظیم شود.

گزارش مالی یک ساله مرکز معاینه فنی با این قید که مدارک کامل نیست و گزارش نیاز به اصلاح دارد به شهرداری بازگردانده و شهرداری موظف به ارسال مجدد آن به صورت کامل شد. شهردار در مورد این مرکز گفت: بنا داریم بعد از ظهرها نیز مرکز فعال باشد و این گونه توجیه اقتصادی خواهد داشت.

تعویض موتور گاز سوز اتوبوس ها با دیزلی

با تعویض موتور اتوبوس های گاز سوز به موتور دیزلی که به صورت لایحه از سوی شهرداری به شورا ارسال شده بود، با این قید که تامین اعتبار آن تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر دستگاه خودرو، در متمم بودجه لحاظ شود، موافقت شد.

شکیبا در رابطه با آلایندگی سوخت این دو نوع موتور برای محیط زیست سوال کرد که شهردار پاسخ داد: موتورهای دیزلی از لحاظ آلایندگی در سطح استانداری کار می کنند و مشکلی از این جهت نیست، موتورهای گازی قبلی هم در ساختمان های ستادی شهرداری و برای تولید برق اضطراری به کار گرفته خواهد شد.

در نهایت با اضافه شدن این شرط شهردار که در صورت تامین نقدینگی این اقدام صورت گیرد، لایحه مصوب شد.

تکمیل فضای سبز تقاطع باغرود تا پایان سال

مفاد  جلسه کمیسیون مشارکت های اقتصادی در رابطه با گزارش کمیته «بهار تا بهار» هم در این جلسه قرائت شد؛ از جمله لزوم هماهنگی کمیته با سازمان ها و ادارات، تکمیل فضای سبز تقاطع باغرود و سنگ فرش رنگین آن تا پایان امسال، استقرار اورژانس خدمات شهری، تامین سرویس بهداشتی، بازپیرایی بوستان های شهر و برگزاری مسابقه برای مشارکت شهروندان در زیباسازی ساختمان های شان در ازای طرح های تشویقی مثل بخشودگی عوارض.

تدوین شیوه نامه نصب پلاک افتخار در سر در منازل شهروندانی که مفتخر به دریافت عناوین و افتخاراتی هستند، در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی در حال پیگیری است، موردی که به گفته رئیس کمیسیون در دیگر شهرها به این شکل وجود ندارد و برای اولین بار در نیشابور انجام خواهد شد.

جلسات غیرعلنی شورا، برای هم اندیشی است نه ارائه مصوبات

در انتها با اعلام ختم جلسه از سوی رئیس شورا و درخواست خروج خبرنگاران، زرندی بیان کرد: خبرنگاران توجه داشته باشند که با خروج شان جلسه هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تشکیل می شود و در این جلسه غیرعلنی مصوبه ای نخواهیم داشت، این طور که در فضای مجازی عنوان می شود ادامه جلسات شورا غیرعلنی است، صحیح نمی باشد.

گفتنی است صادقی عضو غایب این جلسه شورا از قبل مرخصی گرفته بود.

 

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.