مدیریت مصرف سوخت

مدیریت مصرف سوخت

(بخش دوم)

در شماره های پیش به چند نکته در باره مدیریت مصرف سوخت در خودرو ها اشاره شد که امیدواریم با رعایت آن موارد نتیجه گرفته باشید در این شماره نیز به مطالب مختلف دیگری اشاره می کنیم که می توانید با رعایت آنها مصرف سوخت پایین تری داشته باشید.

  • در مصرف سوخت خودرو صفحه کلاچ نیز می تواند تاثیر داشته باشد به دلیل اینکه صفحه کلاچ عامل انتقال قدرت است و با صاف شدن سطح آن قدرت موتور به چرخ ها انتقال پیدا نمی کند و مصرف سوخت بالا می رود.
  • سیستم ترمز خودرو را بررسی کنید ممکن است که لنت ها درگیر بوده و باعث ایجاد نیروی منفی شود که در نتیجه مصرف سوخت را بالا می برد.
  • سعی کنید در بزرگراه ها و یا آزاد راه ها با سرعت مناسب رانندگی کنید حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت که بهترین حالت مصرف سوخت به وجود می آید در سرعت های خیلی بالا و خیلی پایین مصرف سوخت خودرو بالاتر می رود.
  • از سوخت مناسب برای خودرو استفاده کنید که از مراکز معتبر توزیع می شود و به یاد داشته باشید هر نوع مکملی را جهت پایین آوردن سوخت در خودرو استفاده نکنید .
  • در صورت امکان پشت چراغ قرمزها با توجه به شرایط مختلف خودرو را خاموش کرده که البته این کار در خودرو های جدید به صورت اتوماتیک انجام می شود.
  • جهت سرویس های ادواری و تعمیرات حتما به مراکز و افراد مطمئن و معتبر مراجعه کنید تا به صورت اصولی و استاندارد خودرو را تعمیر و تنظیم کند تا در مصرف سوخت خودرو خللی وارد نشود.

در انتها باید گفت که مدیرت مصرف سوخت خودرو به خود شما بر می گردد به آموزش هایی که به شما داده شده به فرهنگی که در جامعه نسبت به مصرف خودرو رواج پید کرده و حتی به مدیریت و نگرش تولید کننده خودرو شما می توانید خودرویی تهیه کنید با تعداد سیلندر و حجم موتور بیشتر اما مصرف سوخت کمتر و بالعکس و یا می توانید سوختی مصرف کنید که راندمان خودرو را بالا ببرد و یا اینکه با استفاده از سوخت نامرغوب به خودروی خود صدمه وارد کنید .

نویسنده :امیرباری

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.