اضطراب شب امتحان

اضطراب شب امتحان

اگر مخاطبین عزیز به یاد داشته باشند در شماره قبل توضیحاتی درباره مفهوم اضطراب امتحان داده شد. در این شماره به ادامه ی راهکارهای درمانی آن اشاره می گردد.

۶- توجه داشته باشید یکی از عوامل موثر و جدی اضطراب، انباشته شدن درسها برای شب امتحان است ضمناً فراموش نکنید شب امتحان زمان یادگیری درس نیست. زمان مرور درست است.

۷- اضطراب فریب انگیز است، به شما القاء می کند از پس کاری که قرار است انجام دهید بر نمی آیید .پس در شرایط اضطرابی، دست از تلاش و کوشش برندارید و به مطالعه درس امتحانی مشغول شوید و اجازه ندهید اضطراب زمام امور شما را در دست گیرد.

۸- به وجود اضطراب اعتراف کنید و آن را یک اختلال جزئی قلمداد کنید و دست از مطالعه کردن نکشید و تمام توجه تان را بر مطلبی که می خواهید متمرکز کنید.

۹- مقاومت کنید .نه تنها تسلیم اضطرابتان نشوید بلکه بدون توجه به اضطراب سعی کنید کارتان را در حد مطلوب انجام دهید.

اضطراب در حین امتحان

۱۰- هیچگاه به خود نگوئید اضطراب تمام هوش و حواسم را مختل می کند و از پس امتحان بر نمی آیم. متوجه باشید که اضطراب می تواند ایجاد نگرانی کند و کمی شما را برنجاند ولی نمی تواند شما را از هدفتان باز دارد.

۱۱- یک ساعت قبل از امتحان مطالعه درس را بطور کلی تعطیل کنید.

۱۲- یک ربع قبل از امتحان روی صندلی خود بنشینید و حواستان را بر نقطه خاصی متمرکز کنید.

۱۳- سعی کنید،با لباس کافی و مناسب سر جلسه امتحان حاضر شوید. گرسنه سر جلسه حاضر نشوید.

۱۴- توجه داشته باشید سئوالات از مطالب کتابهای درسی شما انتخاب شده است.

۱۵- توجه داشته باشید اگر هوش واستعداد رسیدن به این کلاس را داشته اید با تلاش بیشتر خواهید توانست از عهده امتحان با موفقیت برآئید.

۱۶- ورقه امتحان را به آرامی از اول تا اخر از نظر بگذرانید اول به سئوالات آسانتر پاسخ دهید.

۱۷- عجله ای برای ترک جلسه نداشته باشید.

۱۸-ا گر اتفاق خاصی در سالن افتاد به آن توجه نکنید.

۱۹- اگر وقت اجازه می دهد یکبار دیگر ورقه امتحانی را مرور کنید، بعد آن را تحویل دهید.

آرام و سعادتمند باشید

علیرضا حدادی

به اشتراک بگذارید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.